199:-                                  Foto: Viki Petersson copyright 2010

3 kommentarer

Emelie i Resele

03 Dec 2010 14:40

Hejsan!!



Ville bara lämna en liten kommentar om hur otroligt fantastiska dina kläder är!! Jag har precis hittat din hemsida (via ett reportage i en föräldratidning) och jag har suttit och oooo:at och aaaaa:at hela tiden medan jag klickat mig igenom hela webshopen. Älskar att du använder dig av retro/vintage tyger, både snyggt och miljövänligt. Funderar dock på om det går att välja att få tröjorna i eko-bomull. Blev sugen på både det ena och det andra och kommer garanterat handla av dig framöver.



En glad upptäckt helt enkelt!



Ha en härlig advent och jul.



MVH/ Emelie i Resele, mamma och miljövän =)

Emelie i Resele

03 Dec 2010 14:48

Hej igen!! Det här börjar bli tjatigt.



Upptäckte längre ned i bloggen att du är med barn, och det är jag också. Vi har en Wilhelm på snart 2 år och väntar barn nummer två med beräknat datum den 5/3. Dessutom hade du ju galet snygga vagnar. Själv har jag några olika men en av favoriterna är en vinröd Emmaljunga (tidigt -80 tal) i manchestertyg. Synd bara att det är så förtvivlat smala däck. Bor på landet och snömodden är inte att leka med. Antar att problemet inte är lika stort i London. ;)



Lycka till med lillbebisen och storasyster!

viki

07 Dec 2010 01:47

Hej

Absolut inte tjatigt jag gillar babbel, är lite en expert på det ;)

Tackar så hjärtligt för att du gillar det jag gör. Tyvärr kör jag inte med ekobomull på mina tröjor. Jag vet att jag borde men då jag började göra tröjorna så var det svårt att hitta just vita och jag ville ha vita. Jag hoppas på att producera mina egna tröjor framöver de jag syr nu är färdig sydda från ett företag. Men just nu ligger all sån framtida produktions planer på is eftersom jag nu går på mammaledighet 10 januari. Jag kommer bara vara ledig från webbshoppen i ca 2 månader och man kan handla om man kontaktar mig, men som du vet blir man ju lite upptagen med bebis gos den första tiden. Grattis till att ni oxå väntar bebis, har ni tjuvkikat ;) Vi vet ju att det är en liten pojk kunde inte hålla oss denna gången. Det känns spännande och nu börjar jag känna mig lite pirrig även lite nervös över att föda barn här i UK. Men men det är bara att gilla läget denna gången.

Jag har inte tänkt på att Emmaljungans hjul är så smala men det har du ju rätt i. Den lilla Silvercrossen vi har har ju så små hjul att jag fastnade överallt med den i Göteborgs snön förra året. Jag kan små le åt det nu men gud va tokigt det var. I jul har jag en brio sulky hos mina föräldrar som vi ska använda och hoppas på bättre rull framåt. Hör gärna av dig igen. Jag försöker hinna med blogg men här har det varit öroninflammation i veckan och mycket tårar så jag har varit så upptagen och helt slut i både kropp och själ. Allt är bättre nu och Polly är en glad tjej igen så jag hoppas hinna med lite blogg i dagarna. Tackar igen för dina fina ord, vilken tidning var det du såg mig i. Bidde bara lite nyfiken jag har lite dålig koll ;)

Må gott och hoppas att vi hörs igen

Viki

Kommentera

Publiceras ej