En veckar har gått. Det har varit en bra vecka tycker jag. Äntligen ha förkylningen gett sig och trots att vädret inte varit toppen har vi lyckats hitta på en hel del kul.
Jag har hunnit med det jag trodde jag skulle hinna sy, men jag hade som vanligt hoppats på att hinna mer.

Fleectröjor har sytts i alla st 68-98 en A-formad modell och en som är längre bak än fram. Polly har haft den A-formade varianten sedan i våras och jag måste säga att det är en favorit. Ärmen är holkärm så den e rymlig och gosig och det finns plats för att ha en tröja under om man vill så den lite kyligare dagar.

Jag har även i veckan hunnit börja sy overaller Uni sth harde lönskemål om just sådana. Dom finns nu en stretch variant med fleecefoder och mudd nertill och i ärm. Denna har en holkärm så den är smidig och jag kände att jag saknade en lite tunnare variant till Polly när hon var liten. Det blev lätt lager på lager med overall och åkpåsen.
Den andra modellen är i ett fast material och med isatt ärm och avtagbara vantar och tossor. Det sitter knappar på tossor och vantar så man kan ta bort dom utan att det ser konstigt ut. Overallerna kommer att finnas i 62/68 och 74. Känns som man vill ha mer tåligt när barnen börjar gå och jag har inga planer på att sy i bävernylon eller liknande i år.

Denna veckan blir det att sy klart overaller och börja klippa massvis med hjälm-mössor med fleecefoder. Det blir alltid så mycket att klippa när det gäller mössor så det blir nog lite valkar i händerna men det är det värt :)
Vi far till Sverige på långhelg på Torsdagen så det får bli en vecka när det inte blir så mycket jobb gjort.

Kommentera

Publiceras ej