Nu blev det så att jag inte hann lägga ut inlägget i onsdags, så jag kör den en vecka sen SORRY!!

Vi är i Sverige igen för att gå på bröllop och umgås med familj och vänner. Det har varit en underbar sensommar sol som tittat på oss sedan i lördags. Barnen och jag har bara gjort kul saker som dom gillar så ingen shopping eller loppis. Imorgon tar vi tidiga tåget till Karlskrona för att träffa mer vänner och gå på bröllop.

Bebis Bosse har blivit stora killen och fått 4nya framtänder han kryper och kolliken är borta så han somnar oftast vid 19.30 och sover gott till runt 23.30 då det blir första nattamålet. Sen äts det några gånger till under natten. Men jag tänker inte klaga nu när han sover längre stunder än innan.

Jag lyckades klä om dubbelvagnen jag fyndade på Blocket under helgen. Sydde sitsen på lördags kvällen och sufletten under söndagskvällen. Det var lite joxigt att sy hemma hos syrran men den blev helt okej så nu har vi en fin dubbelvagn som bor i Sverige. Vi får se om det inte blir en till England oxå när vi säljer Viben till vintern.

Jag hade tänkt att dokumentera när jag klädde om vagnen men det fanns ingen tid till det. Det går självklart bra att mejla mig och fråga om du går i klä-om-vagn-tankar så ska jag försöka hjälpa till så gott jag kan. [email protected]


Bus i Slottskogen med nya vagnen.




så här såg den ut innan pimpningen :)


Kurragömma i Slottis


Titttut!





Sen blev det pick som Polly säger.


Universeum. Vilket kalas bra ställe. Vi har nu årskort 445:-
istället för det galna priset 160:-per gång.
Leksalen längst ner är helt underbart bra.

Foton: Viki Petersson copyright 2011



1 kommentarer

Emelie i Resele

31 Aug 2011 09:21

Wow vilken skillnad det blev på vagnen! Superfin. Själv har jag slitit loss klädseln till en sliten Emmaljunga sittvagn. Vi får se hur resultatet blir.

Kram

Kommentera

Publiceras ej