Lill Bosse är nu 18dagar och vi har fortfarande problem med att få honom at öka i vikt. Han väger nu 3680 och gjorde så samma i måndags och jag oroar mig. Jag har tills nu pumpat och gett extra men idag har jag bestämt mig för att göra som jag tror är bäst och köper mjölkersättning och ger 50ml efter varannan matning. Jag hoppas hoppas att det ska visa sig att det går åt rätt håll imorgon när de kommer och väger.  Jag har svårt att hinna få ihop 50ml när han vaknar och vill bli buren eller jag ska springa och se vad Polly hittar på för bus.


Vi kommer alltså att lämna lyan idag och ge oss ut till affären. Vi har ju inte varit ute barnen och jag tillsammans sedan Bo föddes. Jag har ju sprungt till affären och Polly har ju varit ute med Pappi eller nannyn. Som tur var bestämde vi oss för att fortfarande ha nanny 3 timmar på måndagar och onsdagar även om jag är mammaledig och vilken tur nu när det enda jag hunnit att göra är att sitta och amma och pumpa i snart 3 veckor. Visst det går ju ann att ha en 2 åring pysslandes och lekandes hemma, men hon behöver ju springa ute och busa oxå.


Foto: Viki Petersson copyright 2011

Bosse är i lekhagen. Pussandet kan bli lite närgånget och jag vill inte ha honom sovandes på övervåningen. Det blir sånt spring upp och ner. Lekhage är tipp topp tycker jag. Polly låg i den i ateljen tills hon tyckte den var tråkig och ville springa omkring mer. Vissa tycker det är galet, och det kan det nog vara om man har ett barn som inte trivs i hagen. Men att ligga där och kika går ju lika bra som att ligga i sängen.


 

2 kommentarer

Mikaela de Ville

21 Feb 2011 23:11

Åh så fin bild. Ser ut som lekhagen Mats hade när han var liten:

http://mikaeladeville.wordpress.com/2010/06/06/mera-mini-mats/

viki

24 Feb 2011 21:56

Ja det verkar vara same same fast annan färg. Tysk är den har jag för mig. Jag har loppisat den hemma i Göteborg. Väldigt bra grej, används varje dag.

Kommentera

Publiceras ej