Polly kom och frågade om hon kunde få - Hit the ball. Med vadå sa jag oroligt -This sa hon och ögonen glittrade och det lilla fingret pekade på....på min fina ost-bricka som hänger med sina två lika fina kompisar i köket.
Men det är inget bollträ sa jag det är en bricka. -But I want to hit the ball säger då den lilla besvikna. 
Dom har aldrig använts, ostbrickorna, man vill ju inte få skärskåror. Helt galet ju och tyiskt mig med mina loppisfavoriter.
Klart vi ska hör jag mig då säga. Sen blir det bolllek och jag tror aldrig ost-brädan varit lyckligare än just då.
Sedan berättade jag för Polly att tjejer inte behöver ta det platta-racket och att vi kommer att prata mer om det om något år eller två och hon nickade som om hon förstod det lilla livet.
Men just nu som 3åring har hon ingen aning om att har man snippa så gäller det att slipa armbågarna och visa hela livet att JAG KAN OCH JAG SKA HA SAMMA RÄTTIGHETER OCH CHANSER SOM DE MED SNOPP.
Foto: Vicki Petersson

Ett lyssningstips!
När Mika vägrade ta det platta racket
http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=3960

1 kommentarer

Mikaela de Ville

29 Apr 2012 14:49

Klart hon ska ta det "riktiga" racketet. :)

Kommentera

Publiceras ej