Vi kollade OS-invigningen igår....på TV alltså. 
Pappi sa en timme innan det började. Det finns biljetter kvar om du känner för att gå...för ca 2000pund ca 22tusen svenska kronor. Sen var det en rackarns massa tomma säten, vilket slöseri och inte blev dom vell rikare av det. Det finns tydligen även biljetter kvar för den som vill gå och se tävlingar vilket förvånar när det nu varit sånt tjat om lottning och annat och biljetter verkade så sällsynta. Vi kommer dock inte gå. Tråkiga jag!
En av talarna sa igår. För att vara bra på sport behöver man gilla sport och där ramlade polletten äntligen ner för jag har aldrig gillat sport. Tack snälla talare nu känns allt mycket bättre, efter år av undran över att det inte finns någon sport som jag ens är lite bra på. :)
.
Jag blev tillfrågad att vara svenska truppens ändrings-lagnings-skräddare eller om jag kände någon som kunde/ville. Men jag fick tacka nej och känner ju ingen skräddare här så jag kunde inte tipsa. Vi visste ju inte om vi skulle vara här då med flytten och OS-byn ligger lite avigt så att ta sig dit och tillbaka hade funkat dåligt med massa kläder och annat på t-bana, buss eller i taxi.
Ja för att förtydliga. Jag fick frågan för jag känner någon som känner någon. Så det var ju inte så att det var inte mig och mina kunskaper det var speciellt ute efter. Väldigt tacksam dock att fått frågan. 
.
Invigningen var imponerande magnifikt tycker jag. Favoriten var de cyklande fåglarna så underbart vackert ,bilden av dom talade till mig rakt in i själen och sällan har vell ögat skådat något vackrare än när elden tändes. 
Thomas Heatherwick designer till den stora elden vilken geni. Klicka dig till hans hemsida och skåda vad mer han skapat. Duktiga smarta människor som detta får mitt kreativa hjärta att le. 
Nu är det OS och vi får vell se om det blir lite stökigt och lite bökigt för oss som inte är så entusiastiska och gillar att ta oss runt i London City med dubbelvagn.
Vi börjar med en eftermiddags strosande genom parker med mål på lördagsgodis i svenskanda. 
.
Bild lånad från www.interaksyon.com
.
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej