Foto: Vicki Petersson
.
I förra veckan sydde jag vännens brudklänning och i Söndags var det bröllop.
Det var kärlek på högsta nivå och hon var så underbart vacker vännen min, i sin 50-tals inspirerade klänning.
För er som inte vet så är jag utbildad klänningsskräddare och har sytt en massa fina brudklänningar under de 10-åren då jag hade Mino atelje i Karlskrona. Jag sydde då på beställning och ritade kläder ihopa med kunden.
.
Vännens klänning är sydd i Thai-siden med en liten cape i spets.
Spetsen fina kant använde jag fram på capen och klippte ut spets och sydde i halsringningen.
Två tunna öglor i tai-siden som knäppning med runda klädda-knappar fram. Klädda-knappar och öglor syddes även på det breda bandet i midjan bak på klänningen för att få en fin effekt av välarbetat och gammeldax.
.
Klä knappar kan man få slagna i sybehörsbutiker och ibland även symaskinsbutiker.
.
Hipp hipp hurra H&S. Må ni leva lyckliga i alla era dagar.
.
Mazel Tov betyder lycka till
 

1 kommentarer

Mikaela de Ville

27 Jun 2012 21:23

Så vacker den blev!

Kommentera

Publiceras ej