Foton: Vicki Petersson
.
Det är det där med tåg!!
Jag gillar ju tåg!
Kan vara att Pappa min, farmor och farfar alla jobbat/ jobbar på SJ.
Vi har rest mycket tåg, tittat mycket på tåg, ritat många tåg, pratat tåg på middagar, vi har byggt tågbanor, lekt tåg med stolar i rader, klippt biljetter, burit pappas roliga tåg-mössor och jag har lyssnat noggrant på förklaringar om rälsbussar, RC-lok, godståg och passagerarvagnar.
Man kan säga att jag älskar tåg. Så när vi for hem från Stockholm med Blåtåget så var jag i extas.
Det var som förr, med kupe. Det var vacker och vet ni inte bara jag utan 80-åriga damen i sätet bredvid hon sa det hon me. Det luktade som det gjorde då. Men mina barn fick  dock inte som vi ligga på hatthyllan. Men damen hon sa att sonen hennes, minstingen med mest kill i benen han hade minsann legat där han med. 
Underbara minnen från då och Lille Bo han somnade så gott i ljudet att tågets klonkande mot rälsen och sov i över två timmar. 
Jag fick allt bita mig lite i läppen när jag tänkte.
Älskade Pappa, farmor och farfar jag skulle göra vad som för en fika med er alla.
För att få lyssna på ert prat medans jag knaprade på 7 sorters hembakta kakor och sörplade saft från farmor och farfars tunna finglas. 
 
 

Kommentera

Publiceras ej