Foto: Vicki Petersson
.
Polly 4,5 år hon hatar ju potatis, har alltid gjort. Så häromdagen hittade Pappan denna kärlekspotat när han var och handlade. Han gjorde ett tappert försök att omvända potatishataren.
Detta är en speciell potatis, en kärlekspotatis, en magisk potatis bara för Polly.
I NO LOVE POTATIS fick han högt och sakligt i ansiktet.
Bra försök tyckte jag!
Så idag till middag, blev det pommes och hemmagjorda nuggets. En favorit, eller det brukar vara en favorit.
-Jag think this är potatis säger P och bryter en pommes på mitten.
-Det är det sa jag, men det har vi ju alltid sagt till dig. Pommes och chips är potatis.
- I NO LOVE POTATIS och i skolen säger R att jag kommer inteb bli stor om jag inte äter potatis.
Nöjd tittar hon på mig och ler. -Men I dont want to bli stor.
.
Tack R på dagis och tack Polly Långstrump, mitt liv blev nu så mycket lättare.  
.

Kommentera

Publiceras ej