Tänker att jag ska hinna så mycket mer jämt, men hinner mest inget.
Jag har mest bara klippt kläder i veckan. Jag klipper när jag är ledsen.
Lite galen jag vet, det blir dock mycket klippt, vilket är bra och sen har jag sytt för att sy lite emellan.
Sytt sånt man kan sy utan att tänka.
Idag mössor.
Jag skulle klippa solhattar men sydde luva med skärm. 
Hoppas ni vill ha luva med skärm. Det är ju faktiskt inte vääldigt varmt än -8 förbannade grader ute.
Visst behöver man luva med skärm i Mars. Sol men kallt. Visst!!
Tog lite bilder på de första. Sen gjorde jag om dom lite. Har tagit av lite fram på dom och format dom så dom är lite kortare fram och längre bak. Detta gör att de får en bättre passform och stannar över öronen..
269:- pengar och finns i st 42-44, 46-48, 50-52
Sydde nu upp det sista i dessa stretchtyger.
De röda och turkosa är från två klänningar designade av Maud Fredin Fredholm.
En favorit designer. Bild Googla henne och NJUUUUUT!
Det turkosa sydde jag även Bosses åka hem från BB byxor 2011 bild finns här om du är nyfiken:
Det finns bara 2 i varje st och färg och vi får vell se om någon av butikerna vill ha eller tycker att mössor de ska väck nu när värmen kommer.
Ni får gärna köpa av mig. Bara att mejla eller skriva nedan
.
 
Ja just nu är JOBBTÄNKET:
Arbeta upp mycket av de material jag har, innan jag tar in en massa nytt.
För att återvinna och inte bara köpa på. Att helt enkelt tänka till en extra gång innan det köps.
De flesta material jag använder är återanvänt. Secondhanda tyger, både nya, alltså på rulle eller klänningar, dukar och dylikt som kan sys om.
.
Det tröjor jag syr applikationer på är nyinköpta de är inte eko...ÄN!
De med omlott på axeln, de långärmadetröjor finns det inga kvar i lager utan det finns bara de som nu är i butikerna. Tanken är att vi säljer slut på dom och jag tar in en organic variant till hösten. 
Jag har några kortärmade kvar som kommer skickas till Uni Linköping.
.
Sen hade jag ett gäng kvar av de raka tröjorna som jag köpte in för 6.år sedan.
De har jag nu sytt om till en kalas fin vår/sommar modell och satt en falsk knapprand fram.
Dom bidde super fina! Hoppas ni med gillar. 
Knapparna är gjorda av återanvänt plast.
199:- och finns i st 0-6mån, 6-12mån, 12-18mån 18-24mån, 24-36mån
Finns i svart med multifärgade knappar och vita med svarta knappar.
Sen blir de orangea som finns kvar klänningar med gummiband i midja. En klänning som funkar fin fint med bara ben eller med byxa under. 269:-
Bosse tycker den funkar bra till kille med!
Allt funkar faktiskt till kille och tjej det är ju vi föräldrar som tutar i våra barn va de ska eller inte ska ha. 
Polly har aldrig innan hon började på dagis sagt. Killar ska inte ha klänning, för det säger bla bla.
Grrrr... jag tar kampen tro mig.
Vilka av butikerna som kommer sälja återkommer jag om.
Självklart kommer dom på webshopen.
Hoppas få dit dom under morgondagen
.
.
Lite blandade godisar.!

Foton: Vicki Petersson
 VIKI P FINNS ÄVEN PÅ FB om du vill gilla!

3 kommentarer

Mikaela de Ville

22 Feb 2013 03:48

Älsk på allt!
Och självklart behövs en luva med skärm, Är glad att E nu precis växt i den som V fick ärva från Matilda.
Och nu har jag i över en halvtimme letat efter de fina bilderna jag har från när hon hade den en gång. Haha! Fastnade lite där i fotoalbumen. Blev lite tårig när jag såg härliga bilder som tjejerna dansandes på perrongen på väg till Brighton. Får man det sådär bra igen?
Hur som. Det är den oreanga där uppe och du kan ju tänka dig med Veras oreanga fleece. Superfint var det! Och fint även på Edith. Även om hon nu inte kommer kunna ha den kombon, då hennes huvud är mycket större än Veras! :)

VIKI

23 Feb 2013 12:50

Nopp där va peeken :) nu får vi jämföra då med nu forever.
Det var ju i just Brighton med jag hade mitt mest smartaste ögonblick min egen lilla peek. Något vi aldrig heller glömmer haha. Jag älskar Brighton nu, just då var det lite varmt och lite ont i ryggen. Där hade vi behövt en jääääättte mössa med skärm som var fastbunden. Och du why har våra barn nr 2 så mycket större huvuden än nr 1 inte jäätte bra alltså. Klura på den du! eller inte hihi

Mikaela de Ville

23 Feb 2013 18:13

Haha, ja why?! Men för vår del funkar det rätt bra med tanke på att de är födda olika tider på året. Det gör att mössorna funkar bra även för Edith fast hon får använda dom tidigare än Vera gjorde! :)

Kommentera

Publiceras ej