Vi var på bröllop i Karlskrona och det var så fint och sånt gillar jag.

Det var jag och barnen och det blir lite galet upponer när man inte är en bläckfisk. Vigseln var ute i det gröna och Polly ville så gärna till brudparets dotter Ella som var näbb men man vill ju inte störa i det fina. Det blev lite svårt, Ella hon är ju liksom kompis och det går inte att förklara för en 2.5 åring att nu står vi still och lyssnar så vi gick en bit ifrån. Jag lurade Polly att springa efter en fjäril och vi letade efter det godaste äpplet i äppelträdgården som hon kunde gnaga på.
Det var en perfekt sensommardag.

Sen var det ett långt mingel i trädgården, sånt gillar jag och barnen kunde busa. Bosse han sov i vagnen så han gillade nog det han me.

Det blev middag med buffe och jag och Polly drack fruktsoda, jag i vinglas och polly i snapsglas hihi Sånt gillar jag! Polly hon körde som vanligt sitt eget race med matlek och gud vet vad. Bosse satt i vagnen och knaprade majsbåge i ett hörn, han körde sitt race han me. Mormor och moster kom och hämtade barnen vid 19 och jag fick några timmar att kalasa själv. Det var en skum känsla, jag tänkte nog lite för mycket på de små, det blir lätt så för en hönsmamma. Men jag kacklade.... lite för mycket som alltid (Hmm) och sen svängde jag mina lurviga till både schlager och salsa, jag vägrade dock dansband kunde liksom inte få in takten utan det blev lite som en strutsdans. Ja ni vet säker känslan så det var bara att ge upp.

Det var ett fin fint bröllop men en kärlekskänsla och sånt gillar ju jag :)

/puss på er!






Foton: Viki Petersson copyright 2011




Kommentera

Publiceras ej