Grattis grattis vår lilla fina Bosse.
Det blev en kalasmorgon och förmiddag. Vi sjöng och grattade på sängen fast han lyckades ju vakna till innan vi kom in med tårtan. Sen blev det paketöppning med storasyster som glatt hjälpte till. Söta fröken nyfiken.

När jag kom ner med tårtan i köket igen tänkte jag. Herregud här ska vi tydligen äta tårta hela dagen.
Som tur är har jag vänner som gillar tårta, så det blev ett spontan födelsedagskalas.
Fin fint och trevligt och enkelt. Men hej ho man tager vad man haver.

Födelsedagsbarnet somnade med en gång när jag la honom i sängen för middags-luren. Vaknade 1 timma senare varm som en kamin och ledsen i ögat. Bosse hade blivit sjukling på födelsedagen.

Det är kindtänderna nere. Jag kan nästan känna dom nu, dom är så nära att bryta igenom. Stackars mammas Bo.
Det fick bli amning för att få i honom något att äta och vi gosade hela eftermiddagen.
Det fick bli sängen och smärtstillande redan vid kl18. Han var väldigt nöjd med det. Han kurade ihop sig på mage men rumpen upp i vädret och lät lite tyck synd om mig mamma läten och sen sov han.

Uj uj så tokigt.

Vi får köra en extra födelsedag-eftermiddag med bara roliga Bosse-bus saker på schemat när han piggat på sig igen.

Ja må han leva uti 100de år!!


Blåsa ljuset.


Fina presenter.


Kalajs!


En alldeles egen tårtbit som slank ner.


Inte så piggelin.

Dom bästa paketen var som alltid förpackningarna :)

Foton:Vicki Petersson

Kommentera

Publiceras ej