Foto: Vicki Petersson
.
Födelsedagskalas hos lillasyster L.
Som jag nämnt innan bor hon i finaste huset.
Det var maskerad.
Jag och Bo skulle gå som Mauuu, det hade Bo bestämt och Polly skulle vara Alice...igen. 
.
Men så i kvällen innan när jag plockade fram Alice kläderna tittade hon på mig med Toy story Jessie dockan i handen.
-I want to vara Jessie!.
-Jessie?
-Yes!
-Men vännen det är inte bara för mamma att slänga ihopa.
- I vill vara Jessie. Vi will paint.
-Måla på tröjan menar du.
Clever kid tänkte jag och hur kunde jag nu inte göra detta nu när hon kreativt visat hur jag kunde göra detta lite lätt.
-Jag lovar inget men gå och lägg dig genast så får vi se vad jag hinner. 
Jag plockade fram vit tröja, svarta leggings, ett skärp som tillhört min farfar och sen hittade jag som tur var textilfärg som legat i en påse i typ 100år
Tjohooo va det gick undan och det blev faktiskt riktigt bra. 
och jodå jag fick högsta betyg av Chefen!
Det tål att nämna att lilla Chefen gärna pekar och tycker om mina skapelser och det är sällan några VIKI kläder åker på.
 
 
 
 

1 kommentarer

Åsa

01 Dec 2012 07:42

Halloj!
En pappa cyklade förbi mig med ett barn i cykelstolen häromdagen (i malmö). Barnet hade sån fin mössa, så jag glodde oartigt tills jag såg vad som stod på den och det var ditt namn?! Det var en söt knytmössa i retrotyg. Säljer du sådana?
Med vänlig hälsning, Åsa

Svar: Hej Åsa. Hihi va underbart med folk som glor och se mitt namn ;) Jag gör gärna mössa om du önskar. Jag säljer inte i malmö längre men skickar gärna bpåde hitan och ditan. Just idag om allt går som det ska öppnar jag Webshopen och då fyller jag på lite varje vecka. Men om du har önskemål om färg på mössa så brukar jag ta kort till kunderna och skicka på mejl och så går vi där ifrån,...om du nu inte fastnar för någon på shoppen. Mejla mig på [email protected] så fortsätter vi där. Vänliga hälsningar Vicki
Vicki

Kommentera

Publiceras ej