VÅREN! TJOHOOO!!!
Jag kände den idag. Solen på näsan och bara en kofta under yllerocken. Myssen, jodå den hade jag på och vantar. Men jag huttrade inte och jag fick vårpirr i magen.
Vi firade våffeldagen idag med familjen, lite sent men det gick bra det med.
Barnen åkte spark och balanscykel på sopade gator. Jayyy!!
Sen hade vi en liten busig plan!! Att ta lite påskris i skogen.
Min mamma berättade om när hon skulle plocka lite blåbärsris förra året och en kvinna kom surt fram och skrek, tänk om alla gjorde som DU!!!!  HJÄLP sa jag till berättelsen och pustade ut när vi kom runt hörnet och såg att någon just beskärt sina träd och lagt så man kunde ta.
Måste berätta för er att min mamma är extremt bra på växter och grönt. Fast visst det är vell inte rätt att ta i skogen. Så fy skäms oss och våra tjuvaktiga tankar. 
.

 
Foto:Vicki Petersson
.
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej