Foto: Vicki Petersson
.
Plötsligt inser jag att detta inlägg aldrig publicerades :( 
En månad sen va tråkigt!!
.
Premiär på Liseberg i går. 
Det var spektakulärt, jag VAR imponerad.
Det som varit i ledning för ombyggnaden och dess design, är sjuhelsikes bra på sitt jobb.
Så fräscht, så kul och massa fint att kika på.
Det blev så denna gången att vi höll oss mest i nya kaninlandet. 
 
Det nya kaninhuset med lekytor i flera plan, tyckte barnen var superkul. Disco platsen fanns kvar i lillahuset. Det dansas ju en heldel där :) 
Nu var vi ju inte där för att åka järnet, utan kika läget och säga hej hej till de gröna lurviga, så massa nya åk det kan vi inte riktigt betygsätta.
Jag tänker att ska vi nu kunna använda Liseberg som en lekplats och då gäller vissa regler från början. Alltså bara ett åk var, men när vi har besök och går dit, då kan det bli åkpass. Barnen fick välja varsin åkattraktion, det blev nya farfarsbilar och de små radiobilarna. De bägge var uppskattade. Polly lyckades inte köra radiobilarna förra året, vi gjorde några försök men, Nej, lillan fixade inte rattandet. När hon ville åka igår, får jag erkänna att jag blev orolig, hon blev ju så ledsen sist. Första åket gick inte alls, jag såg att hon verkligen försökte, men nej snurra ratten är inte hennes grej. När det var slut, var hon besviken, hon grät inte men ögonen tårades. Tjejen som jobbade där sprang då fram och frågade om hon ville köra igen och visade Polly pedagogiskt hur hon skulle göra för att bilen skulle gå framåt. Sen var det nästan jag som grät när åket var slut och jag jag såg Pollys nöjda ansikte. 
Bosse har ju haft en sån längtan efter kaninerna . Varje dag har han pratat om dom. När jag brättade att nu skulle de vakna på lördag sa han. Bosse KRAMA. Och så blev det verkligen, han kramade och kramade och släppte inte, och snällaste kaninerna visste ju inte riktigt hur de skulle få honom att släppa. Ha ha ha dom kunde ju inte putta bort honom, och jag väntade lite med att hämta honom hela tiden, då jag måste erkänna att det var fantastiskt kul att se lill Bosse iglande fast vid en stor grön kanin som inte riktigt visste vad dom skulle ta sig till :) 
 
 

Kommentera

Publiceras ej