Nu har jag sytt madrass och ett huvudskydd till lillkillens åkpåse. Åkpåsen är köpt på loppis och Polly har använt den flitigt, men den börjar bli lite kort nu och jag hade tutr att hitta en längre  för 70:- på loppis nu i julas :)  Till madrass och huvudskydd använde 2 gamla vagn madrasser jag hittade hemma hos mamma och klädde madrassen med ett gult stretch tyg som lätt går att tvätta och huvudskyddet i ett fin fint mönstrat tyg som funkilerar bra att ligga och titta på oxå. Kände att jag ville ha huvudskydd, dubbelvagnen är ju inte så bred och den hjälper vell lite om P knölar omkring. När vi använder enkelvagnen så funkar det ju bra med bara åkpåse och snart vänner är våren kommen tjohoooo!!! och då räcker det ju med filt.




Här kommer bild på sängen jag klätt invändigt. Gjorde det lätt för mig denna gången och använde att gammalt fint täcke som jag även har använt och gjort en sittdyna till den bruna sittvagnen. Så lätt och smidigt, man slipper ju sätta vadd när man använder ett täcke, det är ju liksom redan gjort. Sängen köpte vi på e-bay för 150:- inkl frakt. Så galet bra!!! Vi fick även madrass, 4 formsydda lakan och 4 vita filt filtar till. Ibland har man tur :) Den är lite större än korgen vi använde till Polly så jag hoppas han kan ligga i de längre. Vi har ett litet sovrum och det blir så trångt med spjälsäng där. Så ju längre han kan sova i denna sängen desto smidigare. När han sedan är redo att sova i annat rum får Storasyster vara så snäll och dela rum med lillebror.




5 kommentarer

Mikaela de Ville

20 Jan 2011 15:02

Vad otroligt fint det blev! Du är grym! Och vilket super-Ebay-fynd. Det påminner mig, dags att surfa runt lite gunghäst till lilla V nu medan hon sover. Jag kan lätt förlora mig på Ebay i timmar...

Kram och ser fram emot att få träffa lillebror snart! Dags att titta ut nu tycker jag!

Fröken Evaldsson

20 Jan 2011 18:13

Viki, så fint!! Jag verkligen älskar din fina korgsäng du fyndade på E.bay!! :)

Kul att du har börjat uppdatera :)



kramar

Emelie i Resele

24 Jan 2011 21:33

Åh vad fint!! Har hittat ett superfint, grönt retro täcke på loppis idag och funderar lite grand på att göra om det till en vår/sommar(inte alltid varm här i norrland) åkpåse. Har du några tips, idéer för att hjälpa mig?

Kram

viki

25 Jan 2011 14:17

Ska jag gärna göra Emelie. Är det till lilla bebisen? Liggvagn?



Kram

Emelie i Resele

26 Jan 2011 10:28

Vad du är snäll!! Det är till lilla bebisen. Och främst till liggvagn. Täcket är ju ganska stort så det räcker säkert till något mer kul (vore roligt med en dyna till Wilhelm, då matchar det fint när vi har syskonvagn).



Tänkte göra en ganska enkel variant men funderar på vad som är bästa stängningen, dragkedja eller kanske kardborre?!

Övriga tips mottages tacksamt.



Kram

Kommentera

Publiceras ej