.
Vi skulle köpa gran i helgen men då åkte mannen till London lite så där impulsivt.
Att gå med bägge barnen och köpa gran kändes inte lockande.
Sen på måndagsmorgon hoppade förkylningen på Bo och då kunde vi vuxna ändå inte välja och bära ihopa. 
I går sa mitt samvete...kom igen nu då GRAAN!! 
Så idag var tanken först...BILEN! vi knör in den det gick ju förra året. Jag mindes sen barren och att jag måste montera ut minst en barnstol. 
Sen fick jag en AHA-upplevelse, att knö ner den i vagnen mellan sufletten och Polly. 
Så fick det bli! 
Vi vill ha den sa jag till granmannen och jag vill ha den nätad.
Han tittade lite på mig, på barnvagn och på Polly.
Jo jag har en plan sa jag. Jag tänkte knö ner den här och jag pekade på hålet.
Oj sa han undra om det går?
Klart det gör sa jag och vi skrattade lite ihopa sen bökade och jodå det gick och vi kunde rulla hem nöjda och glada :)
.
Nu står den på plats för att kläs imorgon efter dagis, den luktar gott och går exakt på mm i taket.
Örni låg länge och spanade. Jag är säker på att han tänkte:
Här e detta träd igen och nu ska dom hänga bollar i den, sicka tokstollar! 
.
 

2 kommentarer

inger.tengberg@com hem.se

20 Dec 2012 12:28

Du bara är så finurlig,tror nog du har fått lite efter din mamma och mormor,kanske lite efter g-moster oxså........

VIKI

20 Dec 2012 13:31

Hihi G-moster det måste vara genetiskt :) Puss

Kommentera

Publiceras ej