Foton: Vicki Petersson
.
Fredagsutflykten blev idag en överraskning för barnen hihi!
Liseberg öppnade för jul och Göteborgs julbelysning tändes.
En överrasking för mig var att det ösregnade och äckel duggregnade hela kvällen.
Nä nu ljög jag, för när vi gick till spårvagnen för att åka hem då hade det faktiskt slutat.
Och egentligen borde jag inte bli så överraskad för det regnar ju jämt här!
.
Jag hade laddat med overaller på barnen och de vaggade omkring som små pingviner.
Kvällen var jätte mysigt trots kalla skrynkliga händer och krull i krull lugg. Luggen min blir ju sån i regn. 
Vi åt korv och varma chips och skrattade gott åt killarna som gör barnshowen, dom e ju helt galna.
Vi valde varsin klubba som ingen av oss lyckades äta upp och självklart hade jag slängt plasten.
Nu är de snurrade i snytpapper vilket självklart aldrig kommer lossna. Hoppas dom är glömda till imorgon.
Vi åkte sen hem lagom till att Bo var så trött att han grät hela vägen hem i spårvagnen.
Killarna med slickad lugg och klirr i kassarna såg något trötta ut.
Fast jag tror att folk blir mest trötta på mig kom jag på när jag hörde mig säga för 711.e gången
-Men lilla Bosse vad kan mamma göra och självklart med mjuka töntrösten.
Tröttsamma mamman! 
.
Lilla gosigaste Bo. Om han kunde prata och skriva så tror jag han skulle vilja ha en kanin i julklapp. En Lisebergs kanin och då menar jag ju en riktig! En stor en. Den kunde ju bo i hans rum, det finns plats och ja jag tror de hade blivit bästaste av vänner. 
Fast tur är att just nu nöjer nog lillingen sig med att Lisebergsgranen är tänd.
Han ser den från sitt fönster och innan han slocknade hade vi kika på den 9 gånger och när jag klappade honom på kinden och sa nattinatt då kom ett litet trött  tiiittta maaamma tiiiitta sen sov han.
.
 
 

Kommentera

Publiceras ej