.
Nu Nu Nu ÄNTLIGEN!!!! 
Ateljen är någorlunda uppackad och jag FÅR börja jobba.
Jag skulle vilja be om ursäkt för att det blivit tyst från mig om mitt syande och väldigt lite bilder och uppdatering från jobbet.
Men detta hände:  Innan jul förra året fick vi veta att jag inte fick arbeta i lägenheten (Underlia England) och jag fick stänga ner företaget från en dag till en annan. Vi hade missat just detta i kontraktet eller de hade missat att informera oss då när vi tog lägenheten 2008 det var lite ord mot ord där.
Men vi insåg snabbt att detta var inget vi kunde vinna.
Jag hade precis öppnat shoppen igen och skulle sätta igång och jobba lite mer efter Bosses födelse så det var verkligen som att få dörren i ansiktet och jag fick helt enkelt bli tysta-musen och istället för att arbeta mer fick jag arbeta mindre.
.
Nu är det över.. tystnaden! och det är en befrielse, en nervös befrielse.
Jag hade ju tagit sats sist och nu efter flytt, uppack och dagisinskolning måste jag erkänna att livet känns lite upp och ner och jag är lite känslig och mega trött och jag har verkligen inte tagit sats och tänkt igenom så mycket utan det får bli att tänka på resans gång. 
.
Idag min första arbetsdag med barnen på dagis har jag sytt mössor. Hjälmössor! och jag tänkte i mitt knåpade, jag äääälskar hjälmössor.
Hahaha nu kommer jag förmodligen inte vara lika lycklig och älskande i slutet av veckan.
Brukar inte vara riktigt lika kul när man sytt över 100 :)
.
Jag vet att många har frågat om just hjälmössor och jag har även fått en del mejl så nu kunder är dom på gång.
Det är underbart när ni mejlar även om det bara är ett hej, en bild eller fråga. 
Eftersom jag sällan är i Stockholm eller Linköping där jag säljer mest så ser jag sällan mina kläder på.
Men släkt och vänner ser och det gör mig så lycklig när de säger att de sett mina skapelser på gosiga ungar på stan. ♥ 
 
Foto: Vicki Petersson
.
 
 
 
 

2 kommentarer

Maria

02 Oct 2012 20:35

Åh vad jag är glad att du syr igen!!! Fleecen som jag köpte till Molly är så otroligt uppskattad och VARENDA gång hon har på den så kommer folk fram och frågar var vi har köpt den. Nu kan jag hänvisa dem till dig igen:). Och jag behöver köpa en ny till Molly för hon växer snart ur den;)

Svar: Va roligt att höra Maria.! Shoppen öppnar snart igen och visst ska jag så väldigt gärna så sy ny fleece till Molly. Kram Vicki
Vicki

Mikaela de Ville

06 Oct 2012 02:43

Kan bara instämma i Marias kommentar! Heja! Langa över ett gäng visitkort jag kan lämna till alla som frågar om dina kläder så har du snart en NYC-kundbas också! :) För det är verkligen så. Att varje gång något Viki-P-plagg används så får man glada kommentarer och frågor om var man köpt.
Kram och puss fina du!

Kommentera

Publiceras ej