Va hände.... Ja jo det bidde lite mycket. Jag fick ta och stänga av. Hade liksom glömt av att andas och då blir det lätt lite snurrigt som en berusning, man ligger på sängen ska sova men det bara snurrar runt runt.  Nu underbara ni är det lite bättre något mindre snurr dock fortfarande uppåner. Det får va det ett tag, det får inte göra något, nu när hela familjen är på plats i nya hemmet är det det som är det viktigaste. Barnen går på dagis. Huset förutom ateljen är upp pockade. Jag har hittat min favorit kopp och dricker te med glädje igen. Jag har lyckats få på värmen, eller vi, det var mycket knappar och vrid i detta skåp. Som alltid var det ju rackans enkelt när någon pekade DÄR snurra där!!! Jag har även lyckat få en försäkring på bilen dock med användning av dendära arga Vicki-Chefen-rösten Jag har även beställt fel internet och Telia lär få veta även de hur arga Chefen-rösten låter imorgon. 
.
Finaste Vänner/Kunder jag kommer börja jobba strax väldigt stax. Jag ska börja med att sy hjälmmössor så vi slipper ha förfrusna öron på Sveriges barn även i år. Ge mig bara några dagar så är klippbord på plats, mönster och tyger och bästa saxen funnen (ja la den väldigt säkert ska bara komma ihåg vart!).
Det kommer bli snipp snipp som vi säger här och söm söm och skick skick så har ni dom snart i en butik nära er och ni som nu inte har lyckan att ha en UNI-butik nära. Webb-shoppen kommer att öppna men jag måste prioritera att sy före webbshop uppdatering i några veckor. Mejla mig om du undrar något jag e en helt vanlig Vicki man får fråga och önska! Det kommer även en förklaring till varför jag inte sytt, varför webb-shoppen stängde så kvickt. Men vet ni vi tar den imorgon och kör ett bild-maraton på våra första veckor i Sverige.
Ni får dom på rad för nu har de fel igen på Blogg.se grrrrrr!!!
.
Polly började rita tavlor två dagar innan flyttlasset kom.
Och ja! käraste lillan det var tomt.
2veckor med picnick-filt-ätning och ljudnivån av tomhet.
.
Sen blev det äntligen fredag och flyttlasset skulle komma. Vi vaknade tidigt och väntade och väntade.
Vid 14 fick jag tag på dom och information att de kommer efter 18 oooops då.
Tog barnen och sprang till Liseberg för lite överväldigande lycka i sagoslottbåten och tutande bil på räls och för att stilla mammans ångest över en tråkig fredagutflyktsdag!
.
Bord och stolar kom på plats och första frukosten åts. Det blev smörgåstårta för mamman.
Den godaste smörgåstårtan som snällt kom farande i en glasskartong från lillasyster S.
.
Universeum besök där köpte vi ett nytt årskort.
Bättre inomhus lekställe får man ju leta efter.
.
Vi packade sedan igen och for till Ronneby för att träffade släkten på mammas sida.
Det var grenen mormor, hennes syskon, deras barn, barnbarn och barnbarnsbarn.
Det var nog 25år sedan sist och det var fantastiskt kul att ses.
 
.
Bosse hittade ett FisherPrice garage som han kärade ner sig i på loppisen.
Hade tänkt att till jul skulle de få ett äldre från 70talet men nu bidde det detta.
Det skrubbades och lades på tork under natten.
Att det kan vara så kul när bilar faller genom luckor och hissar som ska fara upp och ner!
Vi köpte även en video för 80kr på loppis. Pappi skrek WHY!!!!
För att video banden kostar 5kr och vi hittade massor Disney, han tystnade då.
Polly såg äntligen Snövit på film och vi hade en gång köpt en snövitklänning den oxå på loppis så den sov hon i på natten och skrek förtvivlat när dagis fröken sa NEJ!!! den fick inte följa med in. 
.
En dag kom Gudmor F med sin lilling. Polly kallar honom my little brother.
Vi fikade...vi är lite bäst på fika jag och F.
Som tur va köpte vi bara en halv krans.
.
Så kom dagen när Pappi kom med bilen och älskade Örni hunden och visst det blev lite kaos eftersom jag nu beställt fel internet. Men det kommer att bli bra...vi ska bara hitta vardagen i allt vårt nya och orka kramas lite mera trots att allt nytt e jobbigt för oss alla.
Kärleken e ju faktiskt det viktigaste av allt!!!!
Foton: Vicki Petersson
.
 
 

1 kommentarer

Mikaela de Ville

27 Sep 2012 02:38

Åh men åh vilket längt vi har här. Vi var på Naturhistoriska idag. "Är Polly där" frågade Vera. "Nej" sa jag, "hon har ju flyttat till Göteborg". "Vad är Veteborg" sa hon då. "En stad i Sverige" svarade jag. Ändå när vi kom in på muséet var det första hon sa "är vi i Veteborg nu?"

Svar: Men Vela Vela här e vi ju i Vetlaborg ju så förbannta långt från er :( Igår sa Polly Vela lives far far away. We can go där in the cho cho train. Öööööö inte läge att förklara tänkte jag. Stackars barn, bästisen är inte längre där hon är nu där ännu längre bort. Ska prata med W och se till och boka så vi har något kul att se fram emot nu när det börjar bli mörkt och herregud det slutar ju aldrig regna. Små cats and dogs hade det varit betydligt roligare att det faktiskt regnade än detta plaskande hihi
Vicki

Kommentera

Publiceras ej