Det var godmorgon och en ensam sådan. Åh du underbara morgonstund.
Detta händer väldigt sällan, den tysta morgonen alltså. Så sällan att jag definitivt kan räkna de dagarna på en hand under ett år.
Pappi sa innan läggdax. Du kan loppisa imorgon...ensam.
Bästaste lördagsgsgodiset!
Det var en snabb loppistur men bara min.
Jag skummage igenom möbler, tyger, och leksaker, hoppade porslin.
Sen bläddrade jag igenom klänningar TILL MIG!.
Detta gör jag aldrig när barnen är med, det fungerar inte att ta sig in till klänningstången med vagnen.
3 fina klänningar i påsen och lagom till pannkakslunchen var jag hemma.
2 av 3 en e sönderklippt för att sys om.
.
Sen eftermiddag med två ungar som skriker SPELAN det e Ipaden. Grrrr!!!
Det var till att hitta på pyssel.
På Svt's hemsidan kan man spela ett Bolibompaspel och där hade vi sett gubbar som man kunde klippa ut och limma. Det man måste göra är att spela spelet Drakensvärld och när man kommer till slottet och Blockizarna så kommer dom där. Jag ser ingen genväg Sorry! Men här är länken till Svt och barnkanalen.
.
Jag hade spart detta pyssel till en dag när barnen verkligen ville för jag såg att det var mycket klipp.
De behöver öva på att klippa. Övning ger färdighet och klippa måste man kunna om man har en mamma som är skräddare. :) Nu klippte de mest grovklipp barnen för sen bidde det lite petigt.
Så mammi och pappi du kommer att få ta fram din pyssliga sida om du ger dig in i denna lek.
Men se så fina det blev och så lyckliga, när de fick flytta in i det Viktorianska bokhuset.
.
Foto: Vicki Petersson

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej