Detta var fredagen som började med att jag bestämt mig för att jobba för att komma i kapp efter all sjukdom och  olyckor.
Då händer!
Litet barn kräks rakt ut i lekrummet på småbarnsavdelningen. Vi ser det genom glaset från hallen. En paniksyn mitt i ställa skorna på hyllan, ta av overall och mössan proceduren.
Vi kommer att gå säger jag till fröken som i sin panik samlar in barn som ett skock får. 
Jag hade tänkt att hämta vid 14. Skulle bara hinna göra klart ett mönster innan Universeumseftermiddag med vänner. 
.
Nya planer smids.
Frukost/fika på kondis. Jam jam i över en timme!
Köpa blöjor, wipes och napp då skötväskan låg hemma i hallen.
Ta bussen till kompisen som har en loppis nära.
Loppishäng i många timmar.
.
När vi loppat och inväntar spårvagnen till Universeum slår det mig.
Jag skulle ju korta lillebror M,s byxor som han skall ha på viktig fest i kväll.
ÅH VA SLARVIGT!! 
Vi får åka hem och korta byxan.
.
Universeum vid 15.30
Bo vill se Morot.
Vi fattade inte.
Men vi förstår när vi kom till ormarna
MOROT = ORM
Relativt lika!?
Jag gillar inte orm. Men så va där en dödlig en, den som är dödligast i världen för sin storlek. Liten korpulent dödligorm. Han gjorde största gäspen, vi såg in i farligamunnen och vi såg de farliga gifttändena. Efter megajäsp vrigglade han lite för att komma till rätta och somnade som en nöjd bebis. Han var underbart söt!
SötasteLitenkorpulentdödligorm det är dig vi kommer minnas från upp&nerfredagen. Dig och Bosses första fall med blod och fläskläpp och vi kommer minnas Bosses andra fall med näsblod. Vi kommer även att minnas snabbaste åka rutschkana som bästakompissyskonen med ekande skratt från magen.
.
Jag kommer alltid att minnas ett litet barn som rymt upp för trappen....inte mitt barn för en gång skull. Men jag sprang som han var min. Den oroliga pappan som tackade så hjärtligt, han ögon som var en spegelbild av mina. Där just i den sekunden insåg jag att jag inte är ensam om paniken och att om det var hans första gång kommer hans liv aldrig bli detsamma.
.
MÖJLIGTVIS kommer jag även minnas att jag tappade hjulet på dubbelsulkyn på ICA och att jag tappade hjulet igen på väg PÅ spårvagnen. Då inte bara med två barn, utan även med matkassar och då med en insikt om att det inte bara en tillfällighet första gången utan att hjulet är trasigt. Trist!
.
Vi kom hem med den dåligt rullande vagnen.
Med Bosse med fläskläppen.
Kollade på konstig film om fiskar vi köpt på loppisen.
Lillebror M är på storaviktigafesten i nya byxan! 
Och när jag sa godnatt till Bosse tittade han frågande och sa
-Farlig morot.
-Nej då han är inte här ormen. Han får allt sova i sin egen säng eller hur!
.
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej