Foton: Vicki Petersson
Lillan har blivit stor.
Vi hade planerat kalas med HELA familjen från alla hörn och vi alla var så taggade.
Allt var klart. Maten var förberedd, tårtan bakad, det var städat och fint och girlanger och pynt hängde på plats.
 Bo vaknade till vid 22 ledsen och orolig. När vi tog febern hade han över 40° och han var riktigt dålig under natten. 
På morgonen fick vi helt enkelt ringa runt och informera om att sjukdom bor i huset och att vi har full förståelse om folk inte ville eller kunde komma.
Godetid vi hade ju ingen aning om det var influensa, början på vattkoppor eller bara en febertopp.
Så här gör man tycker jag. Man informerar om att barnen är/varit dåliga och sedan får folk själva bestämma om de vill/kan ta risken att komma. 
Självklart blev Polly jätte ledsen när jag sa att vi måste ta kalaset en annan dag eftersom Bosse är dålig. 
Hon grät och tyckte Boske kan gå och lägga och close his door.
Men hon är rar Polly och när jag sa är det så kul om inte lillebror är med på kalaste skakade hon huvudet med tårar rinnande på kinderna. 
Sen hände det...minuter senare ringde:
Lillsyrran S och sa - Vi kommer ändå!
Gudmor F - Jag kommer utan bebis och man!
Lillebror M  - Gääsp!! Jag kommer ska bara sova lite till först! 
och
Mormor och M skulle komma sent efter jobbet.
Tjohoo det bidde ju kalas ändå och hon var galet nöjd lillan.
Va det en bra födelsedag frågade när alla gått och jag och fick en bamsekram och ett JAAAAAA! till svar.
.
Självklart var Bo feberfri och pigg som en mört vid läggdax.
Man måste ju ändå små le lite åt hur galet det kan bli!
.
Hipp hipp hurra även till barnens underbara Gudmor F som fick Polly i present på sin födelsedag och kommer nu förevigt få fira lite vid sidan av. 
 
 
 
 
 

 

1 kommentarer

Birgitta Petersson

08 Jan 2013 22:45

Grattis i efterskott Polly, var tyvärr inte hemma
den dag du fyllde, men du fick ju ett jättefint kalas, see you soon

Kommentera

Publiceras ej