I går skickade jag en 9 kilos kartong till Uni Stockholm och en 10 kilos kartong till Uni Linköping.
.
Tröjor, bodys,t-shirts, fleeccetröjor, filtar och napphållare  gick till Linköping
och
Filtar, fleecetröjor, napphållare, mössor och en salig blandning klänningar  och tunikor till Stockholm.
.
Linköping kommer att sälja de underbara knapptröjorna. Nu först i Svart och i nästa sändning kommer även de vita och klänningarna. Det finns bara 6st tröjor i varje storlek.  Gillar du så skynda! :)
199:-
 
.
På Uni i Linköping kommer även att de sista fin fina kortärmade applicerade tröjorna och bodysarna att säljas. Perfekta för vår och sommar värmen.
Det kan finnas några få bodys kvar här i ateljen om du blir sugen.
  [email protected] eller skriv en kommentar nedan.
199:-
.
.
Det blev även de sista av de prickiga filtarna som syddes och skickades. Tyget är nu slut. 
Det prickiga ylletyget köpte jag på e-bay förra året av en tjej som hade köpt på sig för många år sedan men sen hade det blivit liggande.
Jag tvättade det i 60° så det krympte snyggt och blev perfekt till filtar.
Filt är ju nödvändigt att ha i vagnen även på sommaren.
249:-
.
Lite blandade haklappar för de minsta provsmakarna sydda i fin vintage-frott'e.
139:-
.
Sen blev det ett gäng napphållare i blandade tyger.
99:-
.
Napphållare, applikationer små vantar och mössor är så tacksamt att sy av rester.
Jag gillar att använda upp allt. De mini biltar som blir över när jag klippt ex applikationer lägger jag i en låda som sedan kan bli klädda knappar eller små vingar till barnvagnsmobilfåglarna.
.
Ringarna man fäster nappen i napphållaren är silicon.
Silicon är mer hållbart än just gummi därför valde och beställde jag silicon.
Nästa gång ska jag se om jag kan få dom i naturgummi om det nu är hållbart i en så liten yta.
.
Napphållarna är självklart ingen leksak barnen skall tugga, dra och ha i munnen.
Men det är ju lite självklart eller hur!
Min lille Bo älskade att suga på metallen. Det var ett väldigt tjat om NEJ NEJ där ett tag!
.
Foto: Vicki Petersson
.
Här säljs mina kläder:
...................................................
...................................................
Uni Barn Linköping
Storgatan 50
582 23 Linköping

Telefon: 013-12 10 40
Email: [email protected]
.
Öppettider
Tisdag-Fredag 11-18
Lördagar 11-15
...................................................
Uni Barn
Åsögatan 130
116 24 Stockholm

Telefon: 08-644 14 51
Email: [email protected]

Öppettider
Vardagar 11-18
Lördagar 11-16
...................................................
Uni Barn
Odengatan 102
113 22 Stockholm

Telefon: 08-33 21 43
Email: [email protected]

Öppettider
Vardagar 11-18
Lördagar 11-16
...................................................
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej