I dag vill jag upplysa om något jag lärde mig igår.
Fick ett stenskott på bilen i Lördags.
Ett stenskott där jag så stenen komma i mot mig och hann tänka.
Jäklar nu smäller rutan! En BAUTAsten!!
Det gjorde den inte, smällde rutan! Tack och lov i 110km/h på motorvägen.
Jag ringde glaskillen och fick en tid.
I går grejade han och la glasmassa (tror jag) och vips va stenskottet borta.
Jo jag visst att detta var möjligt, har sett det 1000 gg i tv-reklam.
Vad jag dock inte visste var att på detta sätt kan man laga upp till 5cm stora sprickor.
Japp 5cm!!
Varje dag vänner lär man sig ju något.
.
Internationella kvinnodagen idag oxå. Där har vi alla en del att lära!
Jag firar med resten av sockerkakan utan att skämmas och sträcker lite extra på mig.
För att uppnå jämställdhet tjejer måste vi lära oss att tro på oss själva, våga ställa krav och vägra jamsa med.
Sen är det ju klart att det skulle vara tacksamt om de manliga inte motade oss vid grind utan faktiskt öppnade grinden så vi me kunde stiga in.
Tillsammans kan vi alla förändra.
Hipp hipp hurra Girls!
.
Foto: Vicki
.
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej